گرفتن آیلتس برای مهاجرت

گرفتن آیلتس برای مهاجرت

دلایل زیادی وجود دارد که انسان ها را ترغیت به مهاجرت میکند و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت چه از لحاظ تحصیلی و چه از لحاظ سرمایه گذاری کشور کانادا است اما اولیل چالشی که برای افرادی که خواهان مهاجرت به این کشور هستند وجود دارد یاد گیری زبان انگلیسی و کسب مدرک آیلتس است چرا که گرفتن مدرک آیلتس برای مهاجرت به کانادا یکی از الزامات است.

گروه المپ قصد دارد در این مقاله شما را با روش های گرفتن مدرک آیلتس برای مهاجرت به کانادا و روش های مهاجرت به کانادا آشنا کند.

گرفتن مدرک آیلتس برای مهاجرت

همان طور که گفته شد یکی از موارد مورد نیاز برای مهاجرت گرفتن مدرک آیلتس است  اما اگر سطح زبان شما در حد گرفتن مدرک آیلتس با نمره قابل قبول نیست و شما زمان مورد نیاز برای شرکت در کلاس های حضوری آیلتس را ندارید میتوانید از کلاس های آمادگی آیلتس آنلاین گروه آموزشی المپ استفاده کنید. که با این راه شما در وقت و هزینه خود صفرفه جویی میکنید و هم به هدف خود میرسید.

مهاجرت به کانادا

یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت، کشور کانادا است. کانادا در آمریکای شمالی قرار دارد و آب و هوای سردی دارد. دارای 10 استان و 3 قلمرو است. پایتخت کانادا اتاوا است. شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور از شهرهای مهم این کشور هستند. زبان رسمی آن انگلیسی و فرانسوی است و واحد پولی آن دلار کانادا است.

راه‌های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به نیروی کار ماهر و جذب سرمایه نیاز دارد. با توجه به وسعت این کشور و جمعیت پایین آن، برای پذیرش مهاجر راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت افراد خاص
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج

شما باید با توجه به شرایط خود و شناخت قوانین مرتبط با هر از روش‌ها، روش مناسب خود را انتخاب کنید.

برخی از عوامل مهم در مهاجرت به کانادا شامل سن، مدرک زبان انگلیسی، میزان سرمایه، مدرک تحصیلی و سابقه کار می‌باشد. بطور مثال برای اخذ ویزای تحصیلی، سن شما نباید از تاریخ آخرین مدرک تحصیلی‌تان خیلی گذشته باشد.

مهاجرت کاری

کانادا در زمینه‌های مختلف به نیروی کار متخصص نیاز دارد و این موجب می‌شود افراد زیادی با مهارت‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنند.

در این شیوه از مهاجرت این امکان وجود دارد که اقامت دائم دریافت کنید، به همین جهت مهاجرت کاری بسیار پرطرفدار است. افراد با توجه به مهارت و تخصص خود و داشتن شرایط لازم می‌توانند در این کشور اقامت بگیرند.

به دو روش می‌توانید برای اقامت کاری در کانادا اقدام کنید:

  • از طریق اکسپرس اینتری: جذب افراد ماهر و با استعداد
  • از طریق جاب آفر: پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایانی که به نیروی کار نیاز دارند.

امتیاز فرد با توجه به سطح دانش زبانی، مدرک تحصیلی، سابقه شغلی وغیره محاسبه می‌شود و هر چه امتیاز بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پذیرش دارد.

مهاجرت تحصیلی

 

گرفتن مدرک آیلتس برای مهاجرت

 

مهاجرت تحصیلی یکی از پرمتقاضی‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا است. سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و هزینه‌های مناسب آن موجب شده است سالانه تعداد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. این کشور در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد.

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های کانادا باید یکی از مدارک زبانی تافل یا آیتس را کسب کرده باشید. اگر سطح زبان شما پایین باشد می‌توانید با شرکت در دوره‌های زبان همان کالج، سطح زبان خود را ارتقا دهید و سپس به تحصیل ادامه دهید. با توجه به آخرین مدرک تحصیلی خود و میزان سرمایه برای ادامه تحصیلی می‌توانید پذیرش بگیرید.

معمولا آموزش در کالج‌های کانادا مهارت محور است. از این جهت، بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی می‌شود شروع به کار کرد و بعد از چند سال اقامت گرفت.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

درصورتی که صاحب سرمایه هستید، و قصد مهاجرت دارید، کشور کانادا یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت است.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در هر کدام از استان‌های کانادا متفاوت است و هر یک شرایط خاص خود را دارد. در این روش ابتدا برخی عوامل از جمله، سن، میزان سرمایه، مدرک تحصیلی وغیره بررسی می‌شود و طبق آن به افراد امتیاز داده می‌شود.

چنانچه امتیاز کافی کسب کنید ابتدا اقامت کاری می‌گیرید و بعد مدتی فرصت دارید تا طرح کارآفرینی خود را اجرا کنید، در صورت تایید به شما اقامت دائم می‌دهند.

مهاجرت افراد خاص

چنانچه در زمینه ورزش، هنر و فرهنگ مهارت دارید و علاقمند به مهاجرت هستید، می‌توانید از طریق روش خود اشتغالی به کشور کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت افراد هنرمند و موفق مانند ورزشکاران در دسته مهاجرت خوداشتغالی قرار می‌گیرد و این افراد می‌توانند طبق شرایطی در این کشور اقامت بگیرند و در زمینه حرفه خود فعالیت کنند.

این شیوه نیز شرایط خاص خود را دارد. عواملی مانند مهارت زبانی، میزان تحصیلات، سن و سابقه کار در پذیرفته شدن موثر هستند.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

تولد فرزند نیز یکی از راه‌های اخذ ویزای اقامت در کشور کانادا است. زوج‌هایی هستند که تمایل دارند از این طریق اقامت بگیرند. آن‌ها ابتدا با ویزای توریستی به کشور مورد نظر خود سفر کرده و فرزندشان را آنجا بدنیا می‌آورند. فرزند متولد شده یک شهروند کانادایی محسوب می‌شود.

حقوق شهروندی او هیچگونه ارتباطی با محل اقامت والدینش و ملیت او ندارد و والدین او نیز امتیازی برای اخذ تابعیت ندارند. آن‌ها زمانی می‌توانند تابعیت بگیرند که سن فرزندشان به 18 سال رسیده باشد.

 

آموزش آنلاین آیلتس

 

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های گرفتن اقامت در کانادا ازدواج با فردی مقیم آنجا یا از تبعه آن کشور است. اما این شیوه نسبتا پیچیده و پرریسک است و حتما باید قبل از هر گونه اقدام، با وکلای بین‌المللی مشاوره انجام داد.

این نوع مهاجرت شرایطی دارد که بطور مثال طرفین باید حداقل 18 سال داشته باشند و نوع ازدواج نیز صوری نباشد. و فردی که همسرش را دعوت به کانادا می‌کند باید درآمد کافی داشته باشد.

چنانچه ازدواج شما صوری باشد و فقط به دلیل اخذ اقامت ازدواج کرده باشید، کشور کانادا شما را اخراج خواهد کرد.

تابعیت و پاسپورت کانادا

در صورتی که مرتکب جرم و خلافی در کشور کانادا نشده باشید، بعد از گذشت 5 سال می‌توانید تابعیت و پاسپورت کانادا دریافت کنید.

مواررد استثنا هم وجود دارد. بطور مثال در برخی از شیوه‌های سرمایه‌گذاری، می‌شود زیر سه سال اقامت دائم گرفت. و یا مهاجرت از طریق اکسپرس انتری یا کارگر ماهر، شخص از همان ابتدا اقامت دائم می‌گیرد.

 

 

آموزش آنلاین آیلتس

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه