افزایش نمره Speaking آیلتس

افزایش نمره Speaking آیلتس

 

 مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه  

 

در این مطلب ، راهکارهایی برای افزایش نمره speaking آیلتس به شما خواهیم گفت . در ابتدا اجازه دهید شما را با نحوه برگزاری آزمون آیلتس آشنا کنیم .

 

امتحان speaking یک آزمون چهره به چهره است . شما در روبروی ممتحن قرار می گیرد .زمان تست بین 11 تا 14 دقیقه است و از این زمان کمتر یا بیشتر نخواهد شد. ممتحن مدت زمان جواب را کنترل خواهد کرد .این امتحان برای آزمون اکادمیک و عمومی یکسان است . حتی اگر شما امتحان آیلتس کامپیوتری بدهید ، همچنان یک امتحان چهره به چهره با ممتحن بصورت آنلاین خواهید داشت. امتحان speaking آنلاین آیلتس با همان رویه ، امتحان حضوری انجام می شود . امتحان speaking ضبط خواهد شد ، بنابراین درصورتی که اعتراض داشته باشید ، می توانید درخواست تصحیح دوباره آن را بدهید.

امتحان به ترتیب زیر انجام خواهد شد .

• چک کردن مدارک شناسایی و خوش آمد گویی

• قسمت یک – در حدود 4 تا 5 دقیقه

• قسمت دو – که باید در حدود یک یا دو دقیقه صحبت کنید و با سوالاتی همراه خواهد بود که در حدود یک دقیقه طول می کشد .

• قسمت سه – بحث که در حدود 4 تا 5 دقیقه طول می کشد .

قسمت اول آزمون speaking آیلتس :

بعضی از موضوعات قسمت اول آزمون speaking را در زیر آورده ایم . اکثر موضوعات ، موضوعاتی هستند که در کلاس های آنلاین ما و در کتابهای آموزشی زبان مورد بحث قرار می گیرند .

 

افزایش نمره آیلتس

 

قسمت دوم آزمون speaking آیلتس :

این قسمت " The talk " نام دارد . به شما یک کارت داده می شود که موضوعی در آن نوشته شده است که باید در مورد آن صحبت کنید. شما یک دقیقه وقت دارید تا خود را آماده کنید و 1 تا 2 دقیقه وقت دارید تا صحبت کنید . از زمانی که موضوع به شما داده می شود ، زمان شما شروع می شود . در زمان فکر کردن به موضوع نگران زمان شروع صحبت نباشید . ممتحن به شما می گوید کی شروع به صحبت کنید . بعد از شروع کردن هم تا می توانید صحبت کنید . اکثر موضوعاتی که پرسیده می شود ، داستانهایی در مورد شما یا اتفاقات زندگی شما است . موضوعاتی مانند کتاب هایی که خوانده اید ، هنر ، فیلم ، ورزش هایی که انجام مید هید، هدیه و مهمترین اتفاقات زندگی شما ... می تواند موضوعات این بخش باشد.

قسمت سوم آزمون speaking آیلتس :

در این قسمت ممتحن دانش شما را با سوالاتی در مورد بخش دوم امتحان به چالش می کشد . این بخش 4 تا 5 دقیقه طول می کشد . در این قسمت شما باید با مثالها و توضیحات تکمیلی پاسخ های کاملتری به سوالات بدهید . مانند دو بخش قبلی ممتحن وقت را کنترل می کند . درستی جواب ها از نظر دانش غیر انگلیسی ، تاثیری ندارد . مثلا اگر صحبت های شما حتی در مورد فواید مثبت سیگار کشیدن باشد با اینکه این کار از نظر علمی اشتباه است ، فقط دانش زبان انگلیسی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد .

نمره شما بر مبنای چهار شرط زیر داده می شود .

1. Fluency & Cohesion (25%)

2. (25%)Vocabulary

3. Grammar (25%)

4. Pronunciation (25%)

 

 

راه هایی برای افزایش نمره ی speaking آیلتس

اعتماد به نفس داشته باشید و از مصاحبت با ممتحن خود لذت ببرید

لبخند مودبانه ای بر لب داشته باشید ، لبخند نشانه اعتماد به نفس است و با ممتحن خود تماس چشمی برقرار کنید .

سوالات آیلتس و موضوعات مربوط به آن مشخص است . بنابراین می توانید از قبل تمام آنها را تمرین کنید و برای امتحان آماده باشید .

به سوالات جواب کوتاه ندهید ، در زمان امتحان باید talkative باشید. چنانچه ترس داشته باشید که با دادن پاسخ های بلند ، اشکالات شما آشکار خواهد شد و به سمت جواب های کوتاه بروید ، نتیجه ای معکوس خواهید گرفت ونمره ای پایین دریافت خواهید کرد .

مثلا در جواب Where do you live? می توانید به دو صورت پاسخ دهید .

1. I live in Tehran ×

2. I live in Tehran, the beautiful city which is surrounded with marvelous mountains

در زمان امتحان speaking آیلتس می باید دامنه لغات خود را به ممتحن نشان دهید ، بنابراین چنانچه با جملات بلند وبا لغات پیجیده تر صحبت کنید، نمره بالاتری خواهید گرفت ، حتی اگر اشتباهاتی داشته باشید بهتر از آن است که کوتاه صحبت کنید . بنابراین جملات خود را توسعه دهید و جزییات بیشتری ارائه دهید .

 

آیلتس

 

استفاده از لغات ساده و گرامر های ساده جایز نیست در امتحان آیلتس باید از زمان خود استفاده کنید و سطح دانش خود را به ممتحن نشان دهید . همچنین باید سعی کنید از رنج زیادی از زمان های انگلیسی وجملات مجهول و شرطی و ساختارهای پیچیده تر استفاده کنید

دایره لغات و واژگان خود را باید تقویت کنید . چنانچه دانش زبان شما پایین است ، بجای شرکت در دوره های آیلتس ، ابتدا دانش عمومی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید .

مثبت باشید . چنانچه در موضوعی قرار شد صحبت کنید بهتر است بیشتر به نکات مثبت بپردازید تا نکات منفی

جملات خود را با linking words ها بهم مرتبط کنید . در این زمینه کاربردهای عبارات عطفی مانند However, Therefore, nevertheless و .... را یاد بگیرید و تمرین کنید . این موضوع به افزایش نمره Coherence شما کمک خواهد کرد .

روان صحبت کردن و ممتد صحبت کردن را تمرین کنید . برای تسلط به اینکار می توانید در مورد موضوعات آیلتس مطلب بخوانید و بعد سعی کنید در مورد آنها صحبت کنید . می توانید صدای خود را ضبط کنید و دوباره گوش کنید تا اشتباهات خود را تصحیح کنید .

از لغات formal و semi-formal در صحبت خود استفاده کنید . استفاده از colocation ها را فراموش نکنید .

استفاده از idiom ها را یاد بگیرید و سعی کنید در امتحان استفاده کنید .

در امتحان به هیچ وجه به اشکالات جملات قبلی خود فکر نکنید و خونسرد باشید . هیچگاه سعی نکنید اشتباهات قبلی خود را اصلاح کنید .

عقیده شما و یا اطلاعات شما در مورد موضوع بحث اهمیت ندارد ، نظر خود را راحت و با اعتماد به نفس بیان کنید . ایده شما ممکن است در مورد بحث ابتدایی باشد ولی گفتن آنها با کلمات وسیع و بدون اشتباه مهم است .

در مورد سوالات پرسیده شده به تجربه خود رجوع کنید . مثلا اگر موضوع مسافرت است ، بهترین مسافرتی که رفتید را شرح دهید .

مهارت speaking شما به مهارت های دیگر زبان انگلیسی مانند :کاربرد لغت ، گرامر و Pronunciation مربوط است . بنابراین مهارت های جانبی و سطح عمومی زبان خود را تقویت کنید . می توانید در دوره های آموزش آنلاین آیلتس المپ شرکت کنید تا سطح مهارت خود را در مهارت های جانبی و آیلتس بالا ببرید .

در مورد موضوعات پرسیده شده ، به تجربه خود رجوع کنید. مثلا ممکن است در مورد نقاط تاریخی از شما سوال شود ، در حالی که ممکن است شما اطلاعات زیادی نداشته باشید . تنها کافی است یک مسافرت را که به یک مکان تاریخی رفته اید را بیاد بیاورید و با زبان خود و با فکر خود راجع به آن صحبت کنید .

در مورد موضوع با تمام وجود و با انرژی صحبت کنید و سعی کنید ممتحن را تحت تاثیر قراردهید . انگلیسی شما بهتر می شود وقتی کلمات از ته قلب بیان شوند.

در پایان قست دوم ،موضوع را جمع بندی کنید .





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه