آموزش انگلیسی به کودک در منزل

آموزش انگلیسی به کودک در منزل

 

 مدت زمان مطالعه: 15دقیقه  

 

آموزش انگلیسی به بچه‌ها هدیه‌ای است که آن‌ها در بزرگسالی نتیجه‌اش را خواهند دید. منطقی است که از همان ابتدا سعی کنید با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید. المپ در این مقاله چند راهکار عملی برای داشتن مکالمه انگلیسی با کودک ارائه می‌دهد:

۱- از ابزار‌های آنلاین استفاده کنید

بهترین راه برای شروع یادگیری زبان انگلیسی به حدی سرگرم‌کننده است که بچه ها حتی متوجه نخواهند شد که می‌خواهید به آن‌ها زبان جدیدی یاد دهید. ابزارهای آنلاین انگلیسی زبان با انیمیشن‌های سرگرم کننده، آهنگ‌ها، داستان‌ها و بازی‌ها توجه کودکان را جلب می‌کنند. برای این کار سه سایت را به شما معرفی می‌کنیم:

Learn English Kids همه‌ مهارت‌های اساسی زبان مانند گوش دادن، خواندن، نوشتن، دستور زبان و واژگان را داراست. شما و کودکتان با چرخیدن در سایت سرگرم خواهید شد! به‌علاوه، محتواها‌ي قابل چاپ زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تمرین انگلیسی در خانه یا هنگام مسافرت با خانواده از آنها استفاده کنید.

ESL Games Plus تعداد زیادی ویدئو و بازی جالب برای یادگیری واژگان، دستور زبان و تلفظ دارد. اگر فرزندانتان عاشق بازی با تلفن هوشمند هستند، حتی بازی های موبایلی هم دارد که کودکان از آن برای تمرین دستور زبان و جمله‌سازی لذت ببرند.

مجله زبان المپ تعداد زیادی کارتون دو زبانه دارد . کارتون ها در نسخه های تماما فارسی ، انگلیسی و انگلیسی فارسی تولید شده اند . می توانید برای کودکان خردسال که دانشی از زبان ندارند ، از نسخه فارسی شروع کنید و بعد سراغ نسخه دو زبانه و سپس نسخه انگلیسی را برایش پخش کنید . کودکانی که سطح زبانی بهتری دارند ، باید از نسخه انگلیسی شروع کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله یادگیری زبان انگلیسی با کارتون را مطالعه کنید .

۲- روال همیشگی برای یادگیری انگلیسی داشته باشید

زمانی از روز را انتخاب کنید که بچه‌های شما سرحال باشند و کار با آنها راحت باشد، نه وقتی که خواب‌آلود یا گرسنه هستند. هر روز یا یک روز در میان، زمان مشخصی را به یادگیری زبان انگلیسی یا صحبت کردن به انگلیسی بگذرانید. كودكان کم سن‌تر به‌طور معمول صبر کم‌تر و مدت‌زمان كوتاه‌تري به یادگیری توجه دارند، بنابراين برای شروع با آن‌ها ده تا پانزده دقيقه در جلسه کافی است؛ رفته رفته با بزرگ‌تر شدنشان زمان آموزش را بیشتر کنید. اگرچه مهم است که تا حد ممکن به روال خود پایبند باشید، اما خوب است که انعطاف‌پذیر نیز باشید. اغلب اوقات، روحیه و سطح انرژی کودک شما ممکن است بر انگیزه او برای یادگیری تأثیر بگذارد. کودکان وقتی بسیار خسته، حواس‌پرت یا ناراحت هستند، توجه زیادی به درس ندارند. بنابراین از روحیه و سطح انرژی فرزند خود به‌عنوان راهنما استفاده کنید. بعضی مواقع لازم است که کل روز را استراحت کنید و انگلیسی صحبت کردن با فرزندان را به زمان دیگری موکول کنید.

 

یادگیری زبان در منزل

 

۳- موضوعاتی را انتخاب کنید که فرزند شما به آن علاقه دارد

برای اینکه کودک از صحبت با زبان انگلیسی هیجان‌زده شود، از طریق موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارد باب صحبت را باز کنید. با توجه به علایق کودک خود شروع کنید و از طریق بازی ها، آهنگ ها، انیمیشن‌ها و داستان‌هایی که علاقه دارد وارد مکالمه انگلیسی با کودک خود شوید. به‌طور مثال اگر کودک شما به دنیای موجودات ریزه میزه علاقه‌مند است انیمشین مورچه‌ها برای او بگذارید و سپس لغاتی مثل مورچه، انبار، لانه، تابستان و دانه را با او کار کنید. بنابراین روی موضوعی تمرکز کنید که کودک شما به آن اهمیت می دهد و به آن علاقه دارد تا دیرتر از آموزش خسته شود.

۴- از اشیا‌ی قابل لمس و حرکات بدن و صورت استفاده کنید

اگر قصد دارید کلمه قاشق را آموزش دهید یک قاشق در دست بگیرید و هم‌زمان با تلفظ آن به کودک نشان دهید و حتی قاشق را به دست کودک بدهید و مدام آن را تکرار کنید تا خودش نیز با شما همراه شود و کلمه spoon را تکرار کند. آن‌ها به سرعت بین کلمه و شی ارتباط ایجاد می‌کنند؛ به‌خصوص کودکان کم‌سن‌تر که از در دست گرفتن و لمس اشیا و تقلید از حرکات شما لذت می‌برند. حرکات دست مثل تکان دادن هنگام خداحافظی یا حرکات صورت مثل لبخند زدن هنگام سلام کردن هم باعث ماندگاری سریع لغت در حافظه بلندمدت کودک می‌شود.

۵- روی گرامر حساس نشوید

در مورد گرامر وسواس نداشته باشید. به‌طور مثال اگر دیدید که کودک خردسال شما از گرامر غلط استفاده می‌کند همان‌طور که اغلب کودکان انجام می‌دهند سعی نکنید هربار صحبت او را متوقف و اشتباهش را اصلاح کنید، بگذارید کودک حرفش را بزند. این بدان معنا نیست که نباید به‌هیچ‌وجه گرامر آن‌ها را اصلاح کنید، این کار را بکنید اما نه همیشه. سعی نکنید خیلی زیاد روی اصلاح اشتباهات تمرکز کنید چرا که مدام ایراد گرفتن از آن‌ها ممکن است باعث شود علاقه خود را به یادگیری از دست داده و آن‌ها را از انگلیسی صحبت کردن دلسرد کند. در عوض صبور باشید، حتی اگر آنچه را که تا به حال به آن‌ها آموخته‌اید فراموش کنند یا مرتب اشتباهات یکسان را تکرار کنند. کودکان اغلب از طریق تکرار یاد می‌گیرند؛ اگر یک کلمه یا نکته‌ی گرامری را به‌اندازه کافی تکرار کنید، به احتمال زیاد آن‌ها به‌طور طبیعی آن را یاد می‌گیرند.

 

کودک دو زبانه

 

۶- از هر فرصتی در طول روز برای انگلیسی صحبت کردن با فرزندان استفاده کنید

در موقعیت‌های مختلف به فرزندتان لغات جدید را آموزش دهید. به‌عنوان مثال، اگر با کودک خود زیاد به طبیعت‌گردی می‌روید، می‌توانید کلماتی مثل پرندگان، حشرات، حیوانات، جنگل، کوهستان و درختان را که در طول مسیر می‌بینید به آنها آموزش دهید. به فرزندتان پروانه‌ای را نشان بدهید و به سوالات او راجع ‌به پروانه پاسخ دهید، سپس کم‌کم لغاتی مثل بال، کرم، کرم‌ابریشم، برگ‌ درخت و... را به او یاد بدهید. این نوع یادگیری روزمره باعث می شود تا انگلیسی با زندگی بچه‌ها عجین شود. همچنین به آنها کمک می‌کند انگلیسی را با مشاهدات عینی تمرین کنند و در یک محیط سرگرم‌کننده کلمات جدیدی یاد بگیرند.

سخن پایانی

با استفاده از این ایده‌های عملی، شما آماده‌ هستید تا نقش خود را به‌عنوان اولین و مورد اعتمادترین معلم انگلیسی فرزند خود ایفا کنید. تمرین انگلیسی صحبت کردن با فرزندان خود را به‌طور مداوم ادامه دهید و هر روز شاهد خواهید بود که روان‌تر صحبت می‌کنند و اعتمادبه‌نفسشان بیشتر می‌شود. همچنین می توانید کودکان خود را در دوره های آنلاین زبان کودک ما ثبت نام کنید.

 





نظر شما

نام

ایمیل

دیدگاه